Szanowni Państwo
Od kilku lat w europie zachodniej w krajach
EU pojawił się nowy bardzo ekonomiczny rodzaj lokomocji, najpierw we Włoszech
potem szybko zawładnął całą Europą. Pojazd rozwiązujący problemy korków
samochodowych oraz ekologicznie przyjazny środowisku, ponieważ ze względu na
swoją masę około 25-30kg - zużywa tylko 1,2
litra
paliwa na 100km. Hulajnogi spalinowe dla dorosłych z silnikami do 50cm3
rozwiązują problemy przemieszczania się nawet na duże odległości, jednak nie w
Polsce…?
W Polsce brakuje ustawy o poruszania się
hulajnogą po drogach publicznych na prawach jak rower, a policjanci surowo karzą
jeśli zobaczą kogoś poruszającego się hulajnogą spalinową po drodze publicznej
„za nieprzestrzeganie przepisów w których nie mam mowy o poruszaniu się
hulajnogami spalinowymi na drogach publicznych” Interpretacja policji polega na
tym że jeśli w „Prawie o Ruchu Drogowym” nie ma mowy o hulajnogach, wiec
hulajnogi nie są pojazdem.
Hulajnogi są skonstruowane z wytrzymałych
materiałów i są dopuszczone do ruchu w całej europie i w USA na zasadach jak
rowerem - Jako pojazd jednośladowy napędzany częściowo siłą mięśni. Również jak
rowery widziane w Polsce już od lat 70 z dodatkowym wspomagającym silnikiem
spalinowym. Rowerem z silnikiem spalinowym jak mówi Polskie prawo mogą poruszać
się po drogach publicznych. Mimo że hulajnoga jest środkiem lokomocji, która
spełnia te same kryteria co rower - nie wolno jej wyjechać na drogę publiczną.
Dlaczego? A to, dlatego że ktoś pominął hulajnogę w przepisach prawnych prawa o
ruchu drogowym w Polsce.
Europa zachodnia już dawno doszła do
wniosku że ekologiczne, ekonomiczne i rozwiązujące problemy korków wynalazki
trzeba jak najszybciej legalizować zachęcać do korzystania z nich, a przede
wszystkim dawać możliwość ludziom poruszania się nimi na co dzień do jazdy do
pracy po zakupy itp.
Na całym świecie wszyscy znani politycy i
aktorzy zachęcają do korzystania z rowerów i innych wynalazków np. elektrycznych
jako pro zdrowotne i ekonomicze rozwiązania dla nas ludzi. Propagowane są akcje
przesiadania się z paliwożernych samochodów na bardziej ekonomiczne środki
transportu jak autobusy czy tramwaje. Jednak nie zawsze obok nas jest przystanek
autobusowy czy tramwajowy, Nie wszyscy mieszkają w miastach, a ekonomiczną
hulajnogą mamy komfort przemieszczenie się wszędzie niezależnie od rozkładu
jazdy autobusów czy linii trasy.
Nie wszystkich namówimy na rowery, ale na
coś co jest ekologicznie przyjazne środowisku oraz daje komfort przemieszczana
bez wysiłku i bez korków niezależnie nawet od linii autobusu czekania i
przesiadek - na pewno tak.
Z wynalazków takich jak ekonomiczna
hulajnoga dla dorosłych chciałoby korzystać wielu nie tylko że względu kryzys i
ekonomię. Przypominam ze hulajnoga zużywa 1,2L paliwa na 100km czyli ponad 2
razy mniej niż przeciętny skuter miejski. Czyli za 4,50 zł przejedziemy 100km.
Niezależnie od kondycji swoich mięśni.. Cena zakupu za nową hulajnogę to około 1
400zł. Więc dostępna praktycznie na każdą kieszeń.
Nowoczesne, innowacyjne rozwiązania i
pomysły z europy zachodniej zalewają nasz Polski rynek, a my nie możemy z
tych rozwiązań korzystać ze względu na nasze prawo. Proszę to
zmienić.
Hulajnogi z za zachodniej granicy nie mają
homologacji producenta, potrzebnej do jej zarejestrowania jako skutera - w
europie pojazd napędzany częściowo siłą mięśni, jakim jest niewątpliwie
hulajnoga z silnikiem spalinowym w USA i innych krajach nawiana jest "ROWEREM" I
poruszają się na prawach jak rower. Traktowane wszędzie w przepisach jak rower.
Producenci też nie postarali się o
homologacje drogowe jak na skutery. Ponieważ w Europie nie było to potrzebne.
Hulajnogi posiadają inne homologacje, ale nie te potrzebne w Polsce do
zarejestrowania hulajnogi jak skutera. Hulajnogi spalinowe posiadają
wszystkie wymagane normy i certyfikaty dopuszczające go do obrotu nie tylko w
Uni Europejskiej jak i na całym świecie. Hulajnogi posiadają znak CE, DVE, ISO
9001.EMC - czyli jak rowery.
W Europie prawo jest dla ludzi i
środowiska. Czy Polska zawsze musi z przepisami dla obywateli pomagać jako
ostatnia. W Polsce w prawie ktoś pominął hulajnogę, a Policja już się cieszy że
wlepi mandat jak spotka nas na drodze publicznej - pojazdem pominiętym w prawie
o ruchu drogowym.
Tu dodać należy, że jak już wspomniałem
wyżej hulajnoga spalinowa waży 30kg i jest rozkładana, co daje możliwości i
wniesienia ze sobą pojazdu nawet na odległe piętra w blokadach
mieszkalnych.
Silnik – Spalinowy Pojemność silnika – do 49ccm.
Sprzęgło automatyczne - odśrodkowe,
Hamulce - tarczowe tył/przód,
Średnica. kół - 27cm,
Napęd – Łańcuch,
Max obciążenie – 120 kg,
Moc silnika - 2,6 KM,
Max prędkość - 40 km/h, (jak rowerem)
Wymiary skutera - 110x42x85,
Zużycie Paliwa – 1,2 L/100km
Nowa, Cena rocznik 2009 - 1 390 zł
Sprawa dotyczy
również pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi – Brak ustawy na
proekologiczne rozwiązania dla obywateli a „wynalazkami” jak nazywają to
policjanci możemy poruszać się chyba tylko kanałami i
lasami.
Z wyrazami szacunku
Tomasz
W odpowiedzi dostałem:
Szanowny
Panie
Potwierdzamy wpływ
Pana listu z dnia 27 maja 2009 roku nadesłanego do Prezydenta Rzeczypospolitej
Polskiej Lecha Kaczyńskiego.
Z uwagą zapoznaliśmy
się z jego treścią. Jednocześnie uprzejmie informujemy, że obecnie do Kancelarii
Prezydenta RP napływa bardzo dużo listów zawierających postulaty wprowadzenia
zmian w życiu społecznym, gospodarczym i politycznym kraju. Wszystkie te
propozycje są analizowane a wnioski z nich płynące są przekazywane, zgodnie z
przyjętym trybem, Panu Prezydentowi oraz kierownictwu Kancelarii i
wykorzystywane w działaniach podejmowanych przez Prezydenta RP w ramach
kompetencji określonych w Konstytucji. O ewentualnych podejmowanych przez urząd
prezydenta inicjatywach ustawodawczych oraz innych działaniach wynikających z
konstytucyjnych uprawnień z pewnością będą informowali przedstawiciele
Kancelarii Prezydenta RP.
Z
poważaniem
Małgorzata
Rozpondek
specjalista w Biurze Listów i Opinii
Obywatelskich
Kancelarii Prezydenta RP
----- Original Message -----
Sent: Thursday, May 28, 2009 12:31 PM
Subject: FW: Prośba o interwencyjną pomoc w zmiane prawa
Przesyłam według
właściwości. Z poważaniem – Małgorzata Juras, gł. specjalista w Centrum
Informacyjnym Rządu.
I nadal się nic nie zmieniło... czyli gadanie na zasadzie odczep się...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz