poniedziałek, 19 września 2011

Ekologia


Szanowni Państwo



Od kilku lat w europie zachodniej w krajach EU pojawił się nowy bardzo ekonomiczny rodzaj lokomocji, najpierw we Włoszech potem szybko zawładnął całą Europą. Pojazd rozwiązujący problemy korków samochodowych oraz ekologicznie przyjazny środowisku, ponieważ ze względu na swoją masę około 25-30kg - zużywa tylko 1,2 litra paliwa na 100km. Hulajnogi spalinowe dla dorosłych z silnikami do 50cm3 rozwiązują problemy przemieszczania się nawet na duże odległości, jednak nie w Polsce…?

W Polsce brakuje ustawy o poruszania się hulajnogą po drogach publicznych na prawach jak rower, a policjanci surowo karzą jeśli zobaczą kogoś poruszającego się hulajnogą spalinową po drodze publicznej „za nieprzestrzeganie przepisów w których nie mam mowy o poruszaniu się hulajnogami spalinowymi na drogach publicznych” Interpretacja policji polega na tym że jeśli w „Prawie o Ruchu Drogowym” nie ma mowy o hulajnogach, wiec hulajnogi nie są pojazdem.

Hulajnogi są skonstruowane z wytrzymałych materiałów i są dopuszczone do ruchu w całej europie i w USA na zasadach jak rowerem - Jako pojazd jednośladowy napędzany częściowo siłą mięśni. Również jak rowery widziane w Polsce już od lat 70 z dodatkowym wspomagającym silnikiem spalinowym. Rowerem z silnikiem spalinowym jak mówi Polskie prawo mogą poruszać się po drogach publicznych. Mimo że hulajnoga jest środkiem lokomocji, która spełnia te same kryteria co rower - nie wolno jej wyjechać na drogę publiczną. Dlaczego? A to, dlatego że ktoś pominął hulajnogę w przepisach prawnych prawa o ruchu drogowym w Polsce.

Europa zachodnia już dawno doszła do wniosku że ekologiczne, ekonomiczne i rozwiązujące problemy korków wynalazki trzeba jak najszybciej legalizować zachęcać do korzystania z nich, a przede wszystkim dawać możliwość ludziom poruszania się nimi na co dzień do jazdy do pracy po zakupy itp.
Na całym świecie wszyscy znani politycy i aktorzy zachęcają do korzystania z rowerów i innych wynalazków np. elektrycznych jako pro zdrowotne i ekonomicze rozwiązania dla nas ludzi. Propagowane są akcje przesiadania się z paliwożernych samochodów na bardziej ekonomiczne środki transportu jak autobusy czy tramwaje. Jednak nie zawsze obok nas jest przystanek autobusowy czy tramwajowy, Nie wszyscy mieszkają w miastach, a ekonomiczną hulajnogą mamy komfort przemieszczenie się wszędzie niezależnie od rozkładu jazdy autobusów czy linii trasy.
Nie wszystkich namówimy na rowery, ale na coś co jest ekologicznie przyjazne środowisku oraz daje komfort przemieszczana bez wysiłku i bez korków niezależnie nawet od linii autobusu czekania i przesiadek - na pewno tak.
Z wynalazków takich jak ekonomiczna hulajnoga dla dorosłych chciałoby korzystać wielu nie tylko że względu kryzys i ekonomię. Przypominam ze hulajnoga zużywa 1,2L paliwa na 100km czyli ponad 2 razy mniej niż przeciętny skuter miejski. Czyli za 4,50 zł przejedziemy 100km. Niezależnie od kondycji swoich mięśni.. Cena zakupu za nową hulajnogę to około 1 400zł. Więc dostępna praktycznie na każdą kieszeń.
Nowoczesne, innowacyjne rozwiązania i pomysły z europy zachodniej zalewają nasz Polski rynek, a my nie możemy z tych rozwiązań korzystać ze względu na nasze prawo. Proszę to zmienić.
Hulajnogi z za zachodniej granicy nie mają homologacji producenta, potrzebnej do jej zarejestrowania jako skutera - w europie pojazd napędzany częściowo siłą mięśni, jakim jest niewątpliwie hulajnoga z silnikiem spalinowym w USA i innych krajach nawiana jest "ROWEREM" I poruszają się na prawach jak rower. Traktowane wszędzie w przepisach jak rower.
Producenci też nie postarali się o homologacje drogowe jak na skutery. Ponieważ w Europie nie było to potrzebne. Hulajnogi posiadają inne homologacje, ale nie te potrzebne w Polsce do zarejestrowania hulajnogi jak skutera. Hulajnogi spalinowe posiadają wszystkie wymagane normy i certyfikaty dopuszczające go do obrotu nie tylko w Uni Europejskiej jak i na całym świecie. Hulajnogi posiadają znak CE, DVE, ISO 9001.EMC - czyli jak rowery.
W Europie prawo jest dla ludzi i środowiska. Czy Polska zawsze musi z przepisami dla obywateli pomagać jako ostatnia. W Polsce w prawie ktoś pominął hulajnogę, a Policja już się cieszy że wlepi mandat jak spotka nas na drodze publicznej - pojazdem pominiętym w prawie o ruchu drogowym.
Tu dodać należy, że jak już wspomniałem wyżej hulajnoga spalinowa waży 30kg i jest rozkładana, co daje możliwości i wniesienia ze sobą pojazdu nawet na odległe piętra w blokadach mieszkalnych.

Przykładowa specyfikacja przeciętnej hulajnogi sprowadzonej do Polski:
Silnik – Spalinowy Pojemność silnika – do 49ccm.
Sprzęgło automatyczne - odśrodkowe,
Hamulce - tarczowe tył/przód,
Średnica. kół - 27cm,
Napęd – Łańcuch,
Max obciążenie – 120 kg,
Moc silnika - 2,6 KM,
Max prędkość - 40 km/h,     (jak rowerem)
Wymiary skutera - 110x42x85,
Zużycie Paliwa – 1,2 L/100km
Nowa, Cena rocznik 2009 - 1 390 zł
Sprawa dotyczy również pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi – Brak ustawy na proekologiczne rozwiązania dla obywateli a „wynalazkami” jak nazywają to policjanci możemy poruszać się chyba tylko kanałami i lasami.
Z wyrazami szacunku Tomasz


W odpowiedzi dostałem:


Szanowny Panie
Potwierdzamy wpływ Pana listu z dnia 27 maja 2009 roku nadesłanego do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego.
Z uwagą zapoznaliśmy się z jego treścią. Jednocześnie uprzejmie informujemy, że obecnie do Kancelarii Prezydenta RP napływa bardzo dużo listów zawierających postulaty wprowadzenia zmian w życiu społecznym, gospodarczym i politycznym kraju. Wszystkie te propozycje są analizowane a wnioski z nich płynące są przekazywane, zgodnie z przyjętym trybem, Panu Prezydentowi oraz kierownictwu Kancelarii i wykorzystywane w działaniach podejmowanych przez Prezydenta RP w ramach kompetencji określonych w Konstytucji. O ewentualnych podejmowanych przez urząd prezydenta inicjatywach ustawodawczych oraz innych działaniach wynikających z konstytucyjnych uprawnień z pewnością będą informowali przedstawiciele Kancelarii Prezydenta RP.

Z poważaniem
Małgorzata Rozpondek
specjalista w Biurze Listów i Opinii Obywatelskich
Kancelarii Prezydenta RP



----- Original Message -----
Sent: Thursday, May 28, 2009 12:31 PM
Subject: FW: Prośba o interwencyjną pomoc w zmiane prawa

Przesyłam według właściwości. Z poważaniem – Małgorzata Juras, gł. specjalista w Centrum Informacyjnym Rządu.


I nadal się nic nie zmieniło... czyli gadanie na zasadzie odczep się...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz