poniedziałek, 19 września 2011

Rzeki zamiast drogi

Do Sejmu RP Posłów i Senatorów

Szanowni nasi Wybrani
Tyle wydaje się u nas z funduszy unijnych na nowe inwestycje w Polsce. I wiele tu pojąć nie mogę. Ale dziś na początek tylko jedno. Codziennie tysiące ciężarówek przeładowanych niszczących drogi wiezie towary z południa Polski na północ i z powrotem. Kraj krzyczy załadowanie drogi zniszczony asfalt (kto niszczy asfalt osobowy samochód? – nigdy tylko ciężarówka o nacisku na oś 20 krotnie większym niż auto osobowe) zakorkowane miasta i zniszczone zakorkowanie drogi… W związku z tym pytanie - Dlaczego nikt nie unormuje rzek w Polsce np. Wisły za pieniądze np. unijne i nie płynie Wisłą codziennie setki barek transportowych w dzień i w nocy jak to widziałem np. u naszych sąsiadów niemców mieszkając tam ponad 6 lat w Ludwigschafen w pobliżu rzeki Ren. W dzień i w nocy na światłach z sonarami i radarami płyną barki jedna za drugą na Renie odciążając transport drogowy. Jak każdy wie transport drogą wodną jest parę razy tańszy i na barki może zmieścić się setki razy więcej towarów niż na przeciętnej ciężarówce. Jedna barka wodna spala tyle paliwa, co ciężarówka z prądem płynąca dużo mniej. Co z ochroną środowiska chociażby? Nie pojmuje, dlaczego nikt się za to nie weźmie? Jest tyle argumentów za! że unia wyrzuci na to kasę na klaśniecie w dłonie. Dała natura szeroką rzekę a każdy szuka czegoś innego bardziej skomplikowanego. Oczywiście, że autostrada z Krakwa do Gdańska była by też ciekawym argumentem, ale jej nie ma i długo nie będzie, bo podatki na drogi płacone nareszcie w paliwie wydawanie są na inne cele…
Może pora pomyśleć i zrobić to tańszym rozwiązaniem regulując Wisłę i inne rzeki w Polsce. Przecież to też tysiące dodatkowych miejsc pracy na rzekach i do obsługi transportu wodnego i portów. Kiedyś Gierek wziął się za to budując kanały i normując rzeki i to był bardzo dobry pomysł a potem każdy jakoś o tym zapomniał. Rzeki to nie tylko transport towarowy, ale i pasażerski i turystyczny. Może ktoś się tym nareszcie zainteresuje? A rzekami jak płynęła woda tak płynąć będzie… Przejrzyjcie na oczy szanowni Wybrani.
z Poważaniem Tomasz Jakubowski z Olsztyna

 Ps.

Większe z nich:

  • Wisła - 1047 km długości
  • Odra - 854 km długości (w Polsce - 742 km)
  • Warta - 808 km długości
  • Bug - 772 km długości (w Polsce - 587 km)
Dodatkowo setki innych rzek, jeziora i dziesiątki kanałów między nimi.
From: tomasz1716
Sent: Friday, May 19, 2006 2:43 PM
To: kp-pis@kluby.sejm.pl; kp-po@kluby.sejm.pl; kp-sm@kluby.sejm.pl; kp-sld@kluby.sejm.pl; kp-lpr@kluby.sejm.pl; kp-psl@kluby.sejm.pl; pos-niez@sejm.pl; secretary.general@nw.senat.gov.pl; legutko@nw.senat.gov.pl; putra@nw.senat.gov.pl; ziolkowski@nw.senat.gov.pl
Cc: redakcja@gazetaolsztynska.pl; pgp@infor.pl; pomoc@gazeta.pl; dziennik@pap.com.pl; Lukasz.Legutko@bgw.gov.pl; redakcja_portalu@agora.pl; patronaty@agora.pl; redakcja@glosszczecinski.com.pl; rn@glosszczecinski.com.pl; wydawnictwa@pap.com.pl; redakcja@dziennik.krakow.pl; info@trojmiasto.pl; redakcja@gdansk.agora.pl; redakcja.trojmiasto@echomiasta.pl; foto@kfp.com.pl; db.gdansk@prasabalt.gda.pl; gdansk@se.com.pl; sekretariat.gdynia@imgw.pl; sekretariat.poznan@imgw.pl; Sekretariat.Wroclaw@imgw.pl; sekretariat.OKt@imgw.pl; fundusz@nfosigw.gov.pl; office@rzgw.gda.pl; iewtr@rzgw.gda.pl; gosp@rzgw.gda.pl; redrzesz@dziennik.krakow.pl; insp.gizycko@rzgw.waw.pl; insp.warszawa@rzgw.waw.pl; insp.wloclawek@rzgw.waw.pl; wfosszczecin@inet.com.pl; wfoskosz@inet.com.pl; poczta@wirtualny.olsztyn.pl
Subject: Może ktoś się tym nareszcie zainteresuje
Importance: High


w odpowiedzi dostałem: 

Dzień dobry,

Dziękujemy za przesłanie na adres Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość poniższego pisma oraz uwag w nim zawartych dotyczących transportu wodnego.
Pozwolę sobie przekazać je do wiadomości i wykorzystania Panom Antoniemu Mężydło oraz Krzysztofowi Tchórzewskiemu, którzy pełnią funkcję zastępcy Przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury.

Z wyrazami szacunku
Biuro KP PiS

 

I...? i każdy ma to w dupie! Bez zmian... a drogi co raz gorsze...

Odpowiedź z Senatu RP poniżej:
 
BKS/DPK–131–26979/12 JK
Pan Tomasz Jakubowski



Szanowny Panie!



Uprzejmie informujemy, że list, który przesłał Pan do Kancelarii Senatu został skierowany do Działu Petycji i Korespondencji Biura Komunikacji Społecznej, celem udzielenia odpowiedzi.
W nadesłanej korespondencji pyta Pan, dlaczego w Polsce nie reguluje się rzek w taki sposób, by transport – zarówno towarowy jak i osobowy – odbywał się rzekami. W Niemczech, gdzie przez kilka lat Pan mieszkał, na Renie w dzień i nocy, jedna za drugą, płyną barki.
Szanowny Panie, niestety nie znamy odpowiedzi na pytanie, dlaczego nasze rzeki nie są przygotowane, aby tak efektywnie je wykorzystać do odciążenia dróg. Sugerujemy, aby zwrócił się Pan z tym pytaniem – zamiast do władzy ustawodawczej – do władzy wykonawczej czyli do rządu. Być może istnieją racjonalne przesłanki ku temu, aby regulację rzek odłożyć na przyszłość. Radzimy skontaktować się z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów (www.premier.gov.pl; 00-583 Warszawa, Al. Ujazdowskie 1/3, tel. 22 694 60 00), może tam otrzyma Pan odpowiedź, czy i kiedy rząd zamierza zająć się przedstawionym przez Pana problemem. W tak poważne przedsięwzięcia może być zaangażowanych kilka ministerstw.
Dziękujemy za list i zaangażowanie w sprawy ważne dla obywateli. 

Pomimo że ustawy mają swój początek w Senacie właśnie - wszystko pozostaje bez zmian. "...niech zrobi to ktoś inny, a daj nam spokój człowieku..."




Kolejna Odpowiedź od premiera RP

....
Departament informuje także, że na podstawie § 28 pkt. 1 Regulaminu Organizacyjnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, realizuje zadania w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wnios­ków, petycji oraz listów kierowanych przez obywateli, organizacje społeczne, związkowe oraz inne instytucje do Prezesa Rady Ministrów i Kancelarii.
Pomimo powyższych uwag, Departament dziękuje Panu za przekazane opinie i sugestie dot. konieczności przystosowania naturalnych szlaków wodnych do celów transportowych.
Pańskie pismo zostało przekazane – zgodnie z właściwością do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.


Z poważaniem


Radca Prezesa Rady Ministrów
Marek Kryński


Departament informuje także, że na podstawie § 28 pkt. 1 Regulaminu Organizacyjnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, realizuje zadania w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wnios­ków, petycji oraz listów kierowanych przez obywateli, organizacje społeczne, związkowe oraz inne instytucje do Prezesa Rady Ministrów i Kancelarii.
Pomimo powyższych uwag, Departament dziękuje Panu za przekazane opinie i sugestie dot. konieczności przystosowania naturalnych szlaków wodnych do celów transportowych.
Pańskie pismo zostało przekazane – zgodnie z właściwością do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.


Z poważaniem


Radca Prezesa Rady Ministrów
Marek Kryński

Czy to coś da... Poczekamy zobaczymy...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz