poniedziałek, 19 września 2011

„Zdrowie dla bogatych” metalowe pomby - amalgamaty

 
„Zdrowie dla bogatych”



Szanowni Państwo

Na początek dwa krótkie pytania?

Dlaczego amalgamaty czyli metalowe pomby które uwalniają rtęć do naszych organizmów są nadal używanie przez naszych lekarzy stomatologów leczący pacjentów z NFZ. Czy warto świadomie truć pacjenta a potem go leczyć na inne schorzenia….

Dlaczego za plombę typu kompozyt (czyli ta biała) muszę dopłacić 100% usługi leczenia zęba? Przecież leczenie jest identyczne jak w przypadku późniejszego zastosowania pomby amalgatowej. Powtarzam identyczne a nawet jak mnie poinformowała Pani stomatolog mniej inwazyjne.
Za plombę z wypełnieniem amatowym nie zapłacimy nic u stomatologa, który ma umowę z NFZ, a za plombę kompozytową 100% usługi, czyli około od 80 - 90zł za ząbek trzonowy. Czy to nie bzdura…
Ps. Dziś byłem w przychodni przy szpitalu wojewódzkim prześwietlić moje ząbki zażądano ode mnie 50zł bo NFZ tego nie refunduje… a ognisko bólu zdiagnozować trzeba.
Za leczenie trzeba płacić Nie daj Boże jakaż groźniejsza choroba i nie będzie mnie stać na leczenie, bo okazać się może że NFZ nie pokrywa kosztów leczenia takiej choroby… Ile jest takich chorób za co musze płacić za swoje leczenie z własnej kieszenie mimo płaconego ubezpieczenia społecznego..? Aż się boję zapytać.
Powstaje pytanie, za co ja płace ten ZUS.
Mam dosyć, może zrobię tak -
Mam swoją działalność wiec ją oficjalnie zlikwiduje i będę działał na czarno, żaden problem, bo emeryturę z ZUSu i tak będę miał niską. Pozbędą się haraczu, który dla mnie nazywa się ZUS, a pieniądze zaoszczędzone będę wpłacał na bankowy fundusz inwestycyjny na poczet leczenia mojego zdrowia w nowej RP. Czy to nie rozsądne rozwiązanie? Cóż innej alternatywy nie widzę. A może Państwo mi ją wskażecie? Ilu ludzi już tak w Polsce zrobiło…? Byłem patriotą odkąd pamiętam, ale mi to przechodzi z dnia na dzień… Swoje dzieci zamierzam wychować już inaczej, zgodnie z realiami nowej RP.

    Zdrowia życzę...
Tomasz Jakubowski




Maila wysłałem do sejmu, ministerstwa zdrowia oraz posłów z Warmii i Mazur dostałem ...i tylko dwie odpowiedzi.

W odpowiedzi dostałem:

Szanowny Panie Tomaszu,
  Dziękuję za list,który przeczytałem z uwagą.Niestety ma Pan dużo racji.Polska służba zdrowa jest nieudolna i nieefektywna.Wymaga poważnej reformy.
Z ukłonami dla całej rodziny.
Prof.dr hab. Tadeusz Iwiński

Oraz:

Szanowny Panie
Przekazuję odpowiedź Departamentu Ubezpieczenia Zdrowotnego.

W odpowiedzi na e-mail z dnia 21 września 2006 roku (znak: MZ-BM-S-3990/06), w sprawie finansowanych ze środków publicznych świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju stomatologii, uprzejmie proszę o przyjęcie następujących wyjaśnień.
Zasady realizacji świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zostały określone w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135 ze zm.), aktach wykonawczych do ww. ustawy oraz zarządzeniach Prezesa NFZ, dotyczących postępowań    w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w poszczególnych rodzajach i zakresach.
Zgodnie z art. 15 ww. ustawy, świadczeniobiorcy mają zapewnione prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, których celem jest zachowanie zdrowia, zapobieganie chorobom i urazom, wczesne wykrywanie chorób, leczenie, pielęgnacja oraz zapobieganie niepełnosprawności             i jej ograniczanie. Świadczeniobiorcom zapewnia się i finansuje ze środków publicznych m.in. świadczenia stomatologiczne, których zakres oraz wykaz materiałów stomatologicznych stosowanych podczas wykonywania tych świadczeń, został określony w przepisach rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 listopada 2004 roku w sprawie wykazu gwarantowanych świadczeń lekarza dentysty i materiałów stomatologicznych oraz dokumentu potwierdzającego uprawnienia do tych świadczeń (Dz. U. Nr 261 poz. 2601).
Zgodnie z przywołanym rozporządzeniem Ministra Zdrowia, świadczeniobiorcom, w ramach ubezpieczenia zdrowotnego, przysługuje m.in. kompozytowy materiał chemoutwardzalny do wypełnienia ubytków w zębach przednich górnych i dolnych (od 3+ do +3 i od 3- do -3), amalgamat kapsułkowy typu non gamma 2 do wypełnienia ubytków w pozostałych zębach oraz rentgenodiagnostyka stomatologiczna – do 2 zdjęć wewnątrzustnych w okresie 12 miesięcy. Należy podkreślić, iż w przypadku świadczeń opieki zdrowotnej, które nie zostały ujęte w przywołanych przepisach rozporządzenia Ministra Zdrowia, świadczeniodawcy mają możliwość samodzielnego ustalania cen wykonywanych procedur medycznych.
Równocześnie uprzejmie informuję, iż w opinii Ministerstwa Zdrowia, w ciągu najbliższych  4 – 5 lat systematycznie będą wycofywane z rynku wyroby medyczne zawierające rtęć, w tym amalgamaty stomatologiczne.


Z poważaniem
Anastazja Adamus-Misiak
Biuro Ministra
I co z tego..? ..zostało jak było.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz